TYÖNÄYTTEET

jeremy-yap-J39X2xX_8CQ-unsplash.jpg
 
 

Nordic Business Forum

Vastasimme Nordic Business Forumin (2019) Ruotsin ja Norjan tapahtumien videotuotannoista. Molemmista tapahtumista tehtiin kolme versiota: 60-sekuntinen, 30-sekuntinen ja 15-sekuntinen video. Lisäksi olemme leikanneet Suomen päätapahtuman esityksiä lyhyiksi klipeiksi somejakelua varten.

ALEXANDRIAN PANKKIIRILIIKE

Kickoff – video sisäisestä tapahtumasta

Toteutimme Alexandria Pankkiiriliikkeelle tapahtumavideon yrityksen kickoff-tapahtumasta.

Videon tehtävä oli toimia ensisijaisesti yrityksen sisäisessä viestinnässä tunnelman nostattajana ja muistuttaa tärkeästä tapahtumasta. Video on aina vahva muistijälki.

Lisäksi toteutimme animaation, jota pyöritettiin tapahtuman alussa, sekä kuvasimme henkilökuvat koko 250-päisestä henkilöstöstä.

Rekrykampanja

Videokampanjalla tavoitettiin 75 473 henkilöä ja yksittäinen henkilö näki mainoksen keskimäärin 2,49 kertaa. Linkkiä klikattiin 2 606 kertaa. Yhteensä hakemuksia saatiin 66 kpl, joista suoraan mainoksen kautta tuli 38 kpl. Yhden hakemuksen hinnaksi muodostui noin 35 €.

Videokampanjan tulokset olivat 80% paremmat kuin keskimäärin aikaisemmin. Parhaiten videot menestyivät Facebookissa ja Instagram-tarinoissa. 95% liikenteestä tuli mobiililaitteista.

AGCO SUOMI & VALTRA

Olemme toteuttaneet useita videotuotantoja AGCO Suomelle ja Valtralle. Videoiden tarkoituksena on näyttää, mitä kaikkea näillä uskomattomilla koneilla voi nykypäivänä tehdä.

Valtra valmistaa traktoreita, mutta harva tietää, miten hämmästyttävää tekniikkaa näissä koneissa nykyään on. Videomme kertovat tarinoita siitä, millasissa tehtävissä asiakkaat käyttävä Valtran koneita ja mihin kaikkeen ne pystyvät.

MVISION AI

Tiesitkö, että kun sinulle hoidon suunnittelussa tehdään tietokonekerroskuvaus (esim. CT), niin joku KÄSIN piirtää elinten ja kasvainten ääriviivat jokaiseen läpileikkauskuvaan. Kuvia on paljon, koska näistä läpileikkauskuvista muodostetaan 3D-mallinnus.

Oli hienoa päästä tekemään videotuotanto tälle kotimaisella startupille, joka on kehittänyt tekoälyn, joka pystyy jatkossa piirtämään elimet ja kasvaimet kerroskuviin. Sen sijaan, että ihminen käsin piirtäisi kuvat, tietokone tekee sen sekunneissa ja lopputulos on joka kerralla yhtenäinen.

Videon tehtävänä on kertoa potentiaalisille sijoittajille mistä AI-teknologiassa on kyse ja toimia kiinnostuksen herättäjänä.

VEGEMESSUT

Ylivoimaisesti paras tapa markkinoida tapahtumaa on video. Olemme toimineet Vegemessujen videoyhteistyökumppanina ensimmäisestä tapahtumasta lähtien. Vuonna 2018 ja 2019 tuotimme tapahtuman aftermovien sekä VegeAwards-yleisöäänestyksen videot, joita pyöritettiin tapahtumassa.

24RENT

Teimme 24rentille videotuotannon, joka sisälsi tämän palveluesittelyvideon sekä siitä kaksi lyhyempää versiota. Videoita pyöritetään Facebook-markkinoinnissa. Videoiden tehtävä on näyttää katsojalle kuinka 24rentin autovuokrauspalvelu toimii ja kuinka sitä käytetään.

LEMPI TERVEYSPALVELUT OY

Lempi Terveyspalvelut tekee tärkeää työtä tyypin 2 diabeteksen ehkäisemiseksi. Toteutimme videosarjan pilottiryhmästä ja tämä Pentin tarina on videosarjan ensimmäinen osa.

Kouvolaan ajaessamme emme vielä tienneet, millaisen tarinan äärellä tulisimme olemaan. Jos tämä ei uppoa kohderyhmään, niin emme tiedä mikä!

OY COMBI COOL AB / TOSHIBA

Onko legendaarisempaa asiakaskokemusta kuin Matti Nykänen? Toteutimme tämän videon Toshiban ilmalämpöpumppuja jälleenmyyvälle Oy Combi Cool AB:lle, kun he kävivät asentamassa uuden pumpun Matin ja Pian kotiin.

Tämän videon julkaisusta ei ollut ehtinyt kulua kauaakaan kun kuulimme suru-uutisen Matin poismenosta. Oli ilo ja kunnia ehtiä tavata tämä suomalaisen urheilun legenda. Matti oli vieraanvarainen ja ystävällinen kaveri, joka painoi meidän kanssa pitkän kuvauspäivän kunnialla maaliin.

FINAZILLA OY

Olemme tuottaneet Finazillalle kuukausittain ilmestyvää videoblogia. Kuvaamme joka kuukausi 1–2 videota sekä mahdollisia valokuvia. Videoblogien tyyli vaihtelee opetusvideoista haastatteluihin ja asiakaskokemuksiin.

MEIKO OY

Meiko on ohjelmistotalo, joka ratkoo asiakkaidensa monimutkaisia ongelmia. Teimme videotuotannon eräästä Meikon asiakasprojektista. Videon tehtävänä on näyttää, että myös vaikeiden tietoteknisten ongelmien ratkominen on lopulta ihan tavallista ihmisten välistä työskentelyä.

Video on osa videosarjaa, jota olemme tuottaneet Meikolle. Videoiden tarkoituksena on näyttää ketä Meikossa työskentelee ja miten he lähestyvät asiakaskohtaamisia, työtä sekä yrityksen kulttuuria.

BEVERAGE PARTNERS FINLAND OY

Toteutimme BPF Oy:lle videotuotannon kalifornialaisen Bear Flag -punaviinin markkinointiin.

Toteutimme 4 erilaista Facebook-videota, joita ajoimme yhtäaikaisesti markkinoinnissa. Koska alkoholituotteiden myyntiä ei suoraan voi mitata, meidän täytyi seurata kampanjan CTR-lukua. CTR eli click through rate kertoo moniko videon katsojista klikkaa linkistä. Keskimääräinen CTR Suomessa on 0,5–1,0 %. Bear Flagin videokampanjassa CTR oli 7 %! Eli jokaisesta sadasta videon nähneestä ihmisestä seitsemän jatkoi laskeutumissivulle.

FIGARO RESTAURANT

Kuvasimme ja tuotimme uudistuneelle Figarolle avajaisvideon. Video kuvattiin to-pe ja julkaistiin seuraavana maanantaina. Videon jakelusta ja kampanjan toteutuksesta vastasi Suomen Digimarkkinointi Oy.

Figaro on tunnettu valkoisilla pöytäliinoilla koristeltuna fine dining -ravintolana. Nyt omistajat haluavat rentouttaa tunnelmaa ja tuoda mukaan mm. jaettavia annoksia.

Facebookissa, joka on videon pääjakelukanava, mittari raksuttaa tällä hetkellä (kolme päivää julkaisusta) 1500+ tykkäystä, 68 jakoa, 1300+ kommenttia ja 38 tuhatta näyttökertaa. Varsin onnistunut launch näkyvyyden osalta siis!

TELINEKATAJA OY

Toteutimme Telinekatajalle videotuotannon loppuvuodesta 2017. Tuotanto suunniteltiin markkinointikäyttöön sekä Facebook-jakeluun että verkkosivuille.

Video kuvattiin kolmen päivän aikana eri olosuhteissa Jyväskylässä Kuokkalan yhtenäiskoulun työmaalla.

Telinekatajan video keräsi Facebookissa 108 tykkäystä, 18 jakoa, 5 kommenttia ja 24 000 näyttökertaa.

MEHILÄINEN OY

Kuvasimme Mehiläiselle informatiivisia mainosvideoita Facebook- ja YouTube-levitystä varten. Videot esittelivät Mehiläisen lääkäripalveluita. Mainokset kohdennettiin Facebookissa sopivaan kohderyhmään, johon ne purivat erinomaisesti (Facebookin osuvuuspisteet 10).

Videoista editoitiin sekä 16:9- että 1:1-kuvasuhteen versiot eri alustoja varten. Mainokset kuvattiin Mehiläisen omissa tiloissa ja niissä hyödynnettiin yrityksen omaa henkilökuntaa ja heidän asiantuntemustaan.

SUOMEN SOPIMUSTIETO OY

Jos et ole vielä testannut Sopimustiedon palvelua, niin suosittelemme kokeilemaan. Teemme paljon toimeksiantosopimuksia ja hoidamme tämän kaiken Sopimustiedon palvelun avulla – ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Pääsimme myös tuottamaan Suomen Sopimustiedolle palveluesittelyvideon. Video näyttää kuinka Sopimuskone toimii ja mitä sillä voi tehdä.

KUNTOKESKUS LIIKKU OY

Jyväskylässä monella on jäänyt huomaamatta, että kaupunkiin on avattu uusi hieno kuntosali. Päätimme yhdessä Liikun kanssa kääriä hihat salin markkinoinnin suhteen.

Suunnittelimme ja toteutimme kuntokeskus Liikulle videoita Facebook-mainontaan. Kartoitimme asiat, jotka ovat Liikun asiakkaille tärkeitä, ja nostimme niitä jalustalle videoissa. Kuvasimme kolme videoita: yksi video kertoi kuntosalista valmentajien näkökulmasta, yksi asiakkaan näkökulmasta ja yksi video oli Liikun esittelykierros.

Videoissa kuntosalin hyvät puolet saatiin esiin luonnollisesti, aidoissa tilanteissa.

LÄMPÖYKKÖNEN OY

Toteutimme videosarjan yhteistyössä LämpöYkkösen kanssa. Videot suunniteltiin Facebook-mainontaan, jossa ne kohdennettiin ostajapersoonien mukaan. Jokaiselle ostajapersoonalle luotiin oma video jokaiseen ostamisen eri tasoon, aina hankinta-aloitteesta ostamisen kriteereihin. Yhdestä kuvauspäivästä ja haastattelusta editoitiin siis kokonaisuudessaan 3–5 videota.
Parista videosta tehtiin myös eri versioita, erilaisella aloituskuvalla, joita A/B-testasimme Facebook-mainonnassa.

Tulokset olivat hyviä. Videoiden osuvuuspisteet Facebook-mainonnassa vaihtelivat 8 ja 9 välillä, kukin video keräsi 50–70 tuhatta näyttökertaa ja konversiokulut pienenivät suhteessa aiempaan mainontaan.

Onnistumisen taustalla oli hyvä suunnitelma. Kuvasimme asiakkaiden haastattelut heidän kotonaan. Suunnittelimme haastattelut ja LämpöYkkönen valitsi asiakkaat ohjeidemme mukaan. Referenssien lisäksi kuvasimme ja haastattelimme yrityksen omia asiantuntijoita. Tekstitimme kaikki videot ja mobiilinäkyvyyden optimoimiseksi videot editoitiin 1:1-kuvasuhteeseen.

Facebook-mainonnassa videoita on mahdollista kohdentaa niin, että kun asiakas on katsonut yhden videon tai osan siitä, hänelle näytetään jatkossa toista videomainosta. LämpöYkkösen tapauksessa yritykselle täysin uusiakin asiakkaita voitiin siis johdattaa videoiden avulla aina yritykseen tutustumisesta tuotteiden vertailuun ja lopulta ostopäätökseen.

CLUB ESCAPE

Suunnittelimme ja toteutimme Club Escapelle kampanjavideon, jota jaettiin Facebookissa ja Instagramissa. Video käynnisti #äläpillitä-kampanjan, jonka tarkoituksena oli kertoa asiakkaille miksi yökerho luopuu muovipillien käytöstä.

Kampanja oli kaikinpuolin onnistunut. Video tavoitti yhteensä yli 242 tuhatta silmäparia, joista suurin osa oli orgaanista liikennettä (ei maksettua mainontaa). Video keräsi Facebookissa yli 1100 tykkäystä, 40 kommenttia ja sitä jaettiin 125 kertaa.

PROVADA

Teimme tilitoimisto Provadalle yritysvideon. Video suunniteltiin niin, että se kertoisi Provadan periaatteista ja arvoista sekä asiakkaille että potentiaalisille rekryille.
Video kuvattiin yrityksen omissa tiloissa Espoossa yhden päivän aikana. Se julkaistiin nettisivu-uudistuksen yhteydessä Provadan verkkosivuilla. Video tekstitettiin sekä suomeksi että englanniksi.

Lisäksi leikkasimme yritysvideosta kaksi lyhyempää versiota somejakelua varten. Somevideot optimoitiin Facebook-ympäristöön 1:1-kuvasuhteelle.

OSTEOFYSIO LAAPAS OY

Toteutimme Osteofysio Laapas Oy:lle 3 videota. Yrityksen palveluihin kuuluu hieronta, osteopatia ja fysioterapia. Teimme kaksi yrityksen palveluita esittelevää videota ja yhden itse yritystä esittelevän videon. Videot suunniteltiin yrityksen verkkosivuja että Facebook-markkinointia varten.

Kaikki videot kuvattiin yhden päivän aikana yrityksen omissa tiloissa. Me ohjeistimme ja yrityksen henkilöstö valitsi kutakin palvelua varten sopivan asiakkaan haastateltavaksi. Palveluvideoista tehtiin sekä Facebookkiin että YouTubeen optimoidut versiot (kuvasuhteella 1:1 ja 16:9). Lisäksi otimme yrityksen uusia verkkosivuja varten valokuvat henkilöstöstä.

Palveluvideoita hyödynnettiin lisäämään yritysten uusien työntekijöiden näkyvyyttä ja esittelemään entuudestaan vieraampien palveluiden hyötyjä (esim. voice massage). Suunnittelimme videot niin, että ne toimivat hyvin sekä yrityksen Facebook-mainonnassa että verkkosivuilla palvelukuvauksina.

Videoissa korostettiin asiakkaan toiveiden mukaan toimitilojen lämminhenkisyyttä ja luonnonläheistä ilmapiiriä.

TRAINER4YOU OY

Toteutimme ja suunnittelimme dokumenttisarjan yhteistyössä Trainer4Youn kanssa. Trainer4You on Suomen suurin personal trainer -koulutusten tarjoaja.

Sarjassa seurattiin personal trainereiden päivittäistä työtä ja elämää. Jaksot julkaistiin YouTubessa ja Facebookissa viikoittain. Noin 10 minuuttia pitkistä jaksoista leikattiin myös lyhyempiä (1–2 min) mainoksia Facebook- ja YouTube-markkinointiin. Samalla kerrytettiin yrityksen videokirjastoa, josta mm. koostimme erilaisia kollaasivideota koulutusmainontaa varten.

Unelmaduuni -sarjalla edistettiin Trainer4Youn brändiä suomalaisen liikunta-alan vaikuttajana ja lisättiin personal trainer -alan kiinnostavuutta.

MIRROR LINE OY

Suunnittelimme ja toteutimme Mirror Line Oy:lle yritysvideon. Videosta tehtiin kaksi eri versiota: lyhyempi leikkaus suunniteltiin Facebook-mainontaa varten ja pidempi verkkosivuja.

Kuvasimme videon yhden päivän aikana yrityksen omissa tiloissa Karijoella. Tarinaa varten haastattelimme henkilökuntaa niin yrityksen johdosta kuin tuotannosta. Lisäksi kuvasimme kaikki tuotannon vaiheet. Näin saimme kattavan kuvauksen koko tuotannosta.

Videossa tuotiin esiin yrityksen arvoja ja ihmisiä tuotteiden takana ja haettiin näistä erottautumiskulmaa markkinoilla.

SIISTIKSI.FI

Tuotimme Siistiksi.fi:lle videoita Facebook-mainontaan. Suunnittelimme tuotantoon kolme referenssivideota niistä kohderyhmistä, joita kampanjalla haluttiin tavoittaa. Valitsimme sekä yritys- että yksilöasiakkaita. Lisäksi kuvasimme tämän yritysesittelyvideon.

Kaikissa videoissa toistui sama teema, joka on myös Siistiksi.fi:n slogan: ”Keskity olennaiseen, me siivoamme.” Eli toisin sanoen kun ihminen ostaa siivouspalvelua, hän ostaa todellisuudessa aikaa. Ideaa ei tarvinnut millään tapaa pakottaa videoihin, vaan se tuli luonnollisesti ilmi jokaisen henkilön haastattelussa. Tämä on hyvä esimerkki siitä, että kun tuote on hyvä ja palvelu toimii, sen todellinen merkitys välittyy kyllä aidoista tilanteista.