Asiakasreferenssi:
Tikkurila - Tuote-esittelyvideot

Olemme Tikkurilan pitkäaikainen kumppani videotuotannoissa. Olemme yhdessä kehittäneet videotuotantoprosessiamme useamman vuoden, minkä ansiosta tuotanto on nopeaa ja kustannustehokasta.

 

Katso 3 esimerkkivideota Tikkurilalta

 

Yhteistyö alkoi 2021

Opetusvideoita kuluttajille

Vuodesta 2021 alkaen olemme tehneet Tikkurilalle opetusvideoita kansainväliseen jakeluun.

Videot palvelevat kuluttajamarkkinaa. Niitä hyödynnetään verkkosivustolla artikkelien yhteydessä sekä näyttöratkaisuissa toimipisteissä.

Videot on käännetty useille kielille ja niitä jaellaan ympäri maailmaa.

Kuvauspäiviä yli 25

Myyntivideoita jälleenmyyjille

Samasta videomateriaalista luomme myös mainoksia b2b-markkinointiin.

Tuotanto on kustannustehokasta, koska useammat videot on suunniteltu kuvattavaksi samalla kertaa.

Myyntivideot kertovat tuotteen hyödyistä jälleenmyyjille ja yhteistyökumppaneille.

Niiden avulla Tikkurila myy tuotteitaan kansainvälisesti.

Videoita yli 50

Studiossa tuotevideoiden tekeminen tehostuu

Osa tuotannoista kuvataan studioympäristössä. Tämä mahdollistaa useiden videoiden tuottamisen samanaikaisesti olosuhteista riippumatta.

Keväällä 2023 kuvasimme seitsemästä tuotteesta yhteensä 14 videota sekä kasan valokuvia vain kolmessa päivässä.

25:stä kuvauspäivästä on saatu tuotettua yli 50 videota sekä satoja valokuvia Tikkurilan tuotemarkkinointiin.

 

Näin yhteistyö toimii käytännössä

 

Käsikirjoitus – Tikkurila käsikirjoittaa kaikki opetusvideot itse

Asiakas käsikirjoittaa videot Rullan käsikirjoitusmallilla. Videoista tehdään kieliversiot kaikkiin myyntimaihin.

Opetusvideot on helppo kirjoittaa itse tai vastuu käsikirjoittamisesta voidaan ulkoistaa meille.

Opetamme Rullan käsikirjoitusmallin kaikille asiakkaillemme – ja niin teemme myös teidän kohdallanne.

Kuvauspäivä – Hyvin suunniteltu on puoliksi kuvattu

Yhden päivän aikana voidaan kuvata 2–3 tuotevideoa.

Kaikki samassa lokaatiossa, saman esiintyjän kanssa tapahtuvat kuvat taltioidaan peräkkäin, jonka jälkeen siirrytään eteenpäin. Näin tuotanto on logistisesti tehokasta.

Useampia videoita saatetaan siis kuvata limittäin, ja siksi kuvaussuunnitelman täytyy olla kunnossa. Tämä on yksi Rullan videotuotantoprosessin kulmakivistä.

Jälkituotanto – Videoiden kieliversiot kaikkiin maihin

Kaikki videot leikataan käsikirjoituksen pohjalta. Sen avulla videon tarina ja rytmi, grafiikat ja muut asiat löytävät oikeille paikoilleen.

Tikkurilan tuotannoissa korostuu eritoten värimäärittelyn merkitys, koska työskentelemme nimenomaan värien kanssa.

Värimäärittelyyn käytetään aikaa ja vaivaa, jotta värit saadaan vastaamaan juuri oikeaa sävyä.

Kansainvälinen jakelu – Tästä syntyy suurin taloudellinen hyöty

Kun videot ovat valmiita, lataamme ne Canvaan. Tämä tapahtuu niin, että asiakkaalle jää Canvassa mahdollisuus vaihtaa videoon tekstit, kertojaääni, tuotepakkaukset yms.

Näin jokaisen maan oma markkinointitiimi voi helposti itse muokata videota vastaamaan juuri kyseisen maan tarpeita.

 

 Näin Tikkurila hyötyy yhteistyöstä

 

Nopea tuotantoprosessi

Rullan videotuotantoprosessin ansiosta videon saa ajatuksesta julkaisuvalmiiksi todella nopeasti. Käsikirjoittaminen aloitetaan heti suunnittelupalaverin jälkeen.

Kuvauspäivä sovitaan usein ennen käsikirjoituksen valmistumista, ja video on julkaistavissa noin kahdessa viikossa kuvauspäivän jälkeen.

Asiakkaalta tuotanto ei kokonaisuudessaan vaadi 1–2 työpäivää enempää aikaa.

Kustannustehokkuus

Kiitos Rullan videotuotantoprosessin, useita videoita voidaan kuvata kerralla, jolloin yksittäisen videon hinta jää hyvin kohtuulliseksi.

Kaikkiin tuotantoihimme sisältyy aina 100 % tyytyväisyystakuu.

Kun asiat suunnitellaan ja dokumentoidaan hyvin, on videon tuottaminen kustannustehokasta ja toimivaa.

Sisältöä kaikkiin maihin

Kun toiminta on kansainvälistä, myös sisältöjä kannattaa tuottaa keskitetysti ja kansainvälisesti.

Aiemmin Tikkurilan videot tuotettiin Suomessa, projektit jaettiin eri maihin ja jokainen maa teki videosta oman version. Joka maassa piti olla videoeditori ja dataa jouduttiin siirtämään valtavia määriä.

Tämä oli kallista ja kankeaa.

Ratkaisu: Canva.

Lataamme kaikki videot Canvaan ja teemme videoiden elementeistä muokattavia. Näin jokaisen maan oma markkinointi voi käydä itse vaihtamassa ko. maan tuotepaketit ja kielen videoon.

Ei tarvetta editorille tai editointisovelluksille. Ja jokainen maa saa materiaalit kerralla käyttöönsä.