Asiat jotka ovat tärkeitä yritysvideoissa vuonna 2019

Alustat muuttuvat ja kulutuskäyttäytyminen elää – videontuotanto tietysti niiden mukana. Mitä teidän yrityksen pitää ottaa huomioon suunnitellessanne yritysvideota vuonna 2019? Tässä 5 nopeaa muistettavaa asiaan. Viesti läpi ilman ääntä Videoita on äärimmäisen helppo kuluttaa vuonna 2019. Tilastokeskuksen mukaan 94 % alle 55-vuotiasta omistaa älypuhelimen. Suurimassa osassa puhelimista on Full HD -resoluutiota vastaavat näytöt, joten hyvälaatuista videomateriaalia voi kuluttaa missä vain. Vastaavasti …

Verkkokaupan videotuotanto – opeta asiakastasi videolla

Verkkokauppa voi skaalata videolla sitä työtä, mitä myyjä tekee kivijalkaliikkeessä. Tässä artikkelissa kerromme, kuinka se tapahtuu. Verkkokaupan tehtävä on tehdä ostamisesta helppoa. Mutta mitä se tarkoittaa käytännössä? Ostoskorin hallinta ja maksutapahtumien sulavuus ovat kaiken A ja O, mutta sen lisäksi verkkokaupan täytyy tarjota asiakkaalle kaikki tarvittavat tieto ostopäätöksen tekemiseen. Pitkään on puhuttu ilmiöstä, jossa ihmiset vertailevat tuotteita kivijalkaliikkeissä, mutta ostavat tuotteet …

Facebook-video pähkinänkuoressa

Facebook-video on yksi tehokkaimpia tapoja saada tuotteesi ja viestisi ihmisten silmien eteen. Televisio on kuollut. Nykypäivän töllötin on Facebook. Käyttökokemus on toki erilainen, mutta Facebookissa ihmiset viettävät aikaa samalla tavalla kuin tv:n ääressä; siellä kanavasurffaillaan ja katsotaan mitä vastaan tulee. Facebookissa kannattaa mainostaa videoilla, koska niitä Facebookissa katsellaan – jatkuvasti enemmän ja enemmän. HubSpotin selvitysten mukaan ihmiset myös toivovat näkevänsä …

Haastattelut videotuotannossa

Haastattelutyylejä löytyy varmasti yhtä monta kuin on haastattelijoitakin. Tässä artikkelissa kerromme, kuinka me suunnittelemme ja teemme haastattelut videoihimme ja miksi teemme ne kuten teemme. Käymme läpi koko prosessin alusta loppuun: miten valitsemme haastateltavat, miten valmistelemme heidät kuvauspäivään ja kuinka teemme haastattelut kuvauspaikalla. Videotuotanto alkaa tavoitteen asettelusta Videotuotantomme alkaa aina tavoitteiden asettelusta. Ennen kuin videoiden sisällöstä tai tyylistä voidaan edes keskustella, käymme …

Äänimaailman merkitys videoissa

Kun puhutaan koukuttavan hyvästä videosta, upea kuvaus ja taitava editointi ovat vasta puolet onnistumisen reseptistä. Video, joka todella tempaa katsojan mukaansa, on audiovisuaalinen kokemus, eikä äänen merkitystä tässä yhtälössä voi väheksyä. Liian usein äänimaailmaa kohdellaan toissijaisena asiana videoissa, vaikka usein juuri se pitäisi nostaa etusijalla. Kävin vastikään Tallinnassa ja tein matkasta lyhyen videon henkilökohtaiseen Instagramiini. Katso video alapuolelta. Se on suunniteltu looppaamaan mobiililaitteen näytöllä, mutta voit …

Ravintolan videotuotanto pähkinänkuoressa

Ravintoloilla on valtava potentiaali lisätä tunnettuutta ja asiakasvirtaa videoiden avulla. Ruoka on visuaalista, se kerää ihmisiä yhteen saman pöydän ääreen, se on usein juhlan aihe ja ruoka herättää tunteita ja reaktioita. Nämä kaikki elementit puhkeavat kukkaan videolla. Ja hyvä video herättää ihmisten huomion ja kiinnostuksen! Lähde liikkeelle ruoasta Aluksi on tärkeää tietää, ketä ovat ravintolasi asiakkaat ja missä he viihtyvät. …

Rakennusalan yritys – millaisia videoita kannattaa tehdä?

Rakennusalan yritykset voisivat helposti lisätä tunnettuutta ja kassavirtaa hyvien videoiden avulla. Rakennusala on visuaalista; siihen liittyy paljon erilaista käsin tekemistä sekä laitteita ja koneita. Rakennusalalla on myös selkeitä projekteja, jotka alkavat ja päättyvät, ja siten muodostavat jo itsessään johdonmukaisen tarinan kaaren. Lisäksi rakennusalalta löytyy usein hauskoja ja räväköitä persoonia, jotka sopivat hyvin kameran eteen. Millainen video rakennusalan yrityksen kannattaa tehdä? …

Yritysvideon tekeminen

Yritysvideo kertoo tarinan keitä te yrityksen takana olette ja ketä palvelette. Yritysten olemassa olon merkitystä haetaan nykyään entistä tarkemmin. Ihmiset ovat kiinnostuneempia kenen kanssa asioivat. Yritysvideolla niin pieni kuin suurikin yritys voi olla helposti lähestyttävä ja antaa toiminnalleen kasvot verkossa. Millainen yritysvideon tulisi olla Formaattiin ei ole yhtä oikeaa vastausta. Jotta ensimmäistä kertaa yrityksenne kohtaavat ihmiset saisivat kokonaiskuvan yhdestä videosta, seuraavat asiat yritysvideolla kannattaa nostaa …

Yrityksen Youtube -videot

Youtube on jatkuvasti tärkeämpi osa yritysten mediapalettia. Käyttäjämäärien kasvu ja videoformaatin suosio ohjaavat yrityksiä tekemään enemmän sisältöä Youtubeen. Millaista sisältöä yritysten sitten tulisi tuottaa Youtube-kanavalleen, jotta sisältö olisi hyödyllistä, sekä viihdyttävää asiakkaille ja kannattavaa kaupallisesti. Youtube-kanavan kohdeyleisö Ensimmäisenä yrityksen pitää tietysti miettiä mitä kohdeyleisöä lähdetään tavoittelemaan yrityksen Youtube-kanavalla. Suuret yritykset joidenka potentiaaliset asiakasryhmät ovat suuria, voivat lähteä rakentamaan Youtube-kanavaansa esimerkiksi …

Kuinka pääsen alkuun videotuotannossa?

Videotuotanto: kuinka pääsen alkuun?

Tässä artikkelissa tulen käymään läpi muutamia perusseikkoja, jotka huomioon ottamalla pääset alkuun videotuotannossa. Ensialkuun on kuitenkin syytä vastata kysymykseen, miksi kenenkään ylipäätään kannattaa tehdä videoita? Videoita katsellaan tänä päivänä enemmän kuin koskaan aiemmin ja suunta näyttää olevan vain ylöspäin. Suurin osa meistä katselee päivittäin tai lähes päivittäin videoita sosiaalisessa mediassa; YouTubessa, Facebookissa, Instagramissa, jne. On ennustettu, että vuonna 2019 videoiden …